• تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ 
selectedimage
گناوه قطب توریسم استان بوشهر/ شرایط برای حضور گردشگران مهیا است

گناوه قطب توریسم استان بوشهر/ شرایط برای حضور گردشگران مهیا است

شناسهٔ خبر: 4253557 شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

بوشهر - شهرستان گناوه به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران است و با تلاش‌های صورت گرفته برای میزبانی از مسافران آماده شده است .

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - حسین غلامی: گناوه با ظرفیت‌های بالای گردشگری به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر شناخته می‌شود و در ایام مختلف سال به ویژه در ایام نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران است .

برخورداری از سواحل زیبا و داشتن بازارهای متعدد یکی از مهمترین جاذبه‌ها برای حضور گردشگران در گناوه است که باعث می‌شود تا در ایام نوروز تعداد مسافران نوروزی چندین برابر کل جمعیت این شهرستان باشد .

حضور انبوه گردشگران در گناوه می‌طلبد که آمادگی مناسبی برای حضور این گردشگران فراهم شود تا شاهد کمترین مشکلات در ایام نوروز باشیم و خدمات‌دهی مناسبی در این راستا صورت گیرد .

آماده‌سازی گناوه برای میزبانی از سفرهای نوروزی

شهردار بندر گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر  اظهار داشت: تلاش بسیار خوبی به منظور آماده‌سازی گناوه برای میزبانی از سفرهای نوروزی صورت گرفته است و آمادگی لازم را در زمینه میزبانی از سفرهای نوروزی داریم .

ماشاءالله احمدی خاطرنشان ساخت: رویکرد ما در مبحث خدمات دهی به گردشگران در تعطیلات نوروز سال آینده سرمایه گذاری در زمینه رضایت گردشگران و به ویژه شهروندان است .

احمدی ادامه داد: نباید خدمات دهی ما تنها مختص به ایام نوروز باشد و استراتژی ما این است که این روند را بعد از تعطیلات در خدمات دهی به گردشگران ادامه داده و فعالیت های مختلف خود را در خدمات دهی به شهروندان بعد از عید نیز تقویت کنیم .

وی با اشاره به فعالیت‌های نوروزی شهرداری گناوه اضافه کرد: نخستین نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرداری را یک هفته پس از آغاز به کار برگزار کرده، ابلاغ ها را زدیم واز همه مشاوران و افراد باتجربه استفاده کردیم و تمام مرخصی‌های کارکنان شهرداری را از ۲۰ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده لغو کردیم .

احمدی تصریح کرد: به علت مشکلات متعدد جاده دسترسی به سایت پسماند شهرداری در فصول مختلف سال به ویژه ایام بارندگی با اعتبار نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان طی یکماه این جاده ۳ کیلومتری را آسفالت کردیم .

وی متذکر شد: خیلی دوست داشتیم که قبل از تعطیلات عید رینگ خیابان حرم به حرم را انجام دهیم چرا که این خیابان یک ورودی برای شهر گناوه محسوب می شود و در حال حاضر مجدانه مشغول به فعالیت در این محور هستیم.

راه‌اندازی ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی

احمدی ادامه داد: ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی را در نقاط مختلف شهر گناوه فعال کرده ایم و تانکرهای آب ادارات شهرستان را به خدمت گرفته ایم و یک لودر و دو تانکر آب از استان برای فعالیت های مختلف در تعطیلات نوروز پیش رو گرفته ایم .

وی عنوان کرد: المان های مختلفی که در سطح شهر بود را رنگ آمیزی کردیم و پایه های برق واقع در بلوار امام علی (ع) را با هزینه اندک توسط هنرمندان بومی زیباسازی کردیم .

شهردار بندرگناوه گفت: از جمله اقدامات پیشگیرانه ما رفع نقاط حادثه خیز در مناطق مختلف شهر گناوه با انجام رفیوژ در بلوار خلیج فارس تقاطع دانشگاه آزاد و بستن تقاطع خطرناک بلوار بندر با توجه به گزارش شورای ترافیک مبنی بر کشته شدن دو نفر در این نقطه است .

احمدی تاکید کرد: در ۴ نقطه شهر گناوه ۴ سفره نوروزی را برپا خواهیم کرد و امسال نقشه راه را دیده ایم و در همین راستا تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی بسته ایم و با هلال احمر نیز هماهنگی کرده ایم .

بهبود زیرساخت‌های شهری

وی خاطرنشان ساخت: امسال از فعالین اجتماعی و سمن های شهرستان خواسته ایم که در کنار ما باشند و می خواهیم از پتانسیل آنها در راستای پیشبرد فعالیت های نوروزی خود بهره بگیریم .

احمدی با اشاره به پل خور گردشگری تصریح کرد: اعتبار این پروژه چهار میلیارد تومان است و تاکنون ستون های آنها زده شده و ستون های حمال آنها در حال بسته شدن است و در این سه ماه اخیر این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وی بیان کرد: با توجه به کشته شدن یک جوان در سانحه تصادف و نارضایتی شهروندان در پی به درازا کشیدن عملیات عمرانی فاضلاب در خیابان امام حسین (ع) به آبفای شهری تذکر دادیم و لکه گیری این خیابان انجام شده و به صورت کامل آسفالت می شود و تقاطع آزمایشگاه فارابی را نیز بهسازی کردیم و قطعه نخست خیابان جانبازان در این محور به صورت کامل آسفالت شده است .

احمدی عنوان کرد: قرار نیست دست روی دست بگذاریم و با آبفای شهری شرط کردیم که دیگر نخواهیم گذاشت که در تقاطع فارابی حفاری صورت بگیرد مگر آنکه دیگر شهردار نباشم و تعارف که نداریم و جان شهروندان که تعارف بردار نیست .

وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز بلوار امام حسین (ع) نیز ساماندهی شده است و چند سال بود که در این مسیر کارگاه حفاری فعال بود که نارضایتی شدید شهروندان را در پی داشت .

احمدی با اشاره به جذب اعتبارات افزود: از آغاز به کارم تاکنون نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده جذب کرده ایم که یک میلیارد تومان آن برای تعطیلات عید ۹۷ است .

سامان‌دهی دستفروشان

شهردار بندرگناوه گفت: ما در حال حاضر در ۸ نقطه شهر گناوه مشغول کار هستیم و در سایت تجاری با توجه به شلوغی چند ماه اخیر نتوانستیم ورود کنیم و در خرداد ماه سال ۹۷ در این منطقه شهر کاری کنیم که جایی بدون آسفالت نباشد .

احمدی عنوان کرد: سامان‌دهی دستفروشان دور میدان در حال انجام است و در ایام عید ۹۷ نیز تدوام می یابد و تعارف هم در این زمینه نداریم و اجرائیات ما پیگیر و فعال است و به نهادهای امنیتی گفته ایم که کمک به ما دهند تا دیگر نگذاریم جایی بسته شود .

وی در ادامه اضافه کرد: پارکینگ های ما به مناقصه رفته و مشخص شده و به غرفه ها علاوه بر مجوز کار برگ شناسایی به آنها داده می شود و از هر کسی در این زمینه ها پول گرفته شده و همه به مزایده رفته است و این امور فرآیند سالمی را طی کرده است .

احمدی با انتقاد از برخی مباحث پیرامون مزایده های شهرداری در فضای مجازی خاطرنشان ساخت: شرط ما در این واگذاری ها پرداخت پول نقد بوده و به آنها گفتم تا پول ندهند قراردادی امضا نمی کنم هر چند که در مزایده برنده شده باشد و زیر بار سفارش ها نرفتم .

ورودی ساحل از گردشگران نمی‌گیریم

شهردار بندرگناوه گفت: امسال نیز  همچون چند سال گذشته از گردشگرانی که به بندرگناوه می آیند ورودی ساحل اخذ نخواهد شد و  ورودی که دغدغه فعالان اجتماعی بود لغو شد و شورا هم مصوب کرد .

احمدی متذکر شد: گفتیم که کم لطفی در حق مردم نکنیم و در این راستا پارکینگ کنارساحل را اجاره می دهیم و همان پول را جذب می کنیم و اینهمه دردسر، درگیری و نارضایتی گردشگران و شهروندان را نخواهیم داشت . وی با بیان اینکه ۲۰ چشمه سرویس دستشویی میدان مرکزی شهرگناوه نیز راه اندازی شده افزود: امسال همچنین ۱۱ دستگاه لجنکش را با مبلغ ۶۲ میلیون تومان به خدمت گرفته ایم و با پرداخت نقدی برای نخستین بار به مبلغ ۴ میلیون تومان پارکینگ طالقانی را به کار گرفته ایم .

احمدی تصریح کرد: چهار هزار لیتر مایع دستشویی را برای ایام عید ۹۷ دپو کرده ایم و ۱۵۰ نیروی خدماتی را برای این ایام اضافه کرده ایم و قراردادها را بسته ایم .

وی در ادامه عنوان کرد: ما ۱۱۹ نفر نیروی خدماتی داریم و در قالب قرارداد خدماتی خود ۱۰ نفر نیروی خدماتی و ۵ نفر راننده نیز اضافه کرده ایم و همین طور افکار ما رو به رشد است .

استفاده از امکانات شهرهای هم‌جوار

احمدی بیان کرد: همانگونه که بودجه خود را ۴۱ درصد از ۳۳ میلیارد به ۵۵ میلیارد تومان افزایش می دهیم نیروهای خدماتی خود را به ۱۳۴ نفر با توجه به توسعه شهری ارتقا داده ایم .

وی متذکر شد: تفاهم نامه ای با شهردار بندرریگ در زمینه بهره گیری از امکانات این شهرداری برای ایام تعطیلات نوروز در صورت بروز برخی کمبودها داشتیم و با شرکت نفت بهرگان نیز هماهنگی هایی در زمینه مباحث ایمنی داشته ایم .

احمدی افزود: از همه نیروهای شهرداری بندرگناوه خواسته ام تا به شکل جهادی پای کار بیایند تا بتوانیم خدمات دهی مطلوبی را در تعطیلات عید پیش رو داشته باشیم .

شهردار بندرگناوه گفت: رسانه ها چشمان بینای جامعه خود هستند از رسانه ها می خواهم تا ما را کمک کنند و عقیده دارم برای پیشرفت نیازمند نقد رسانه ها هستیم .                

گناوه تبدیل به کارگاه سازندگی شد

کرامت الله طاهری معاون اجرایی و قائم مقام شهرداری بندرگناوه اظهار داشت: با آغاز فعالیت شهردار جدید و از اواسط مهرماه نشست نخست هماهنگی ستاد خدمات سفر شهرداری گناوه تشکیل شد .

معاون اجرایی و قائم مقام شهرداری بندرگناوه گفت: تاکنون ۷ نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر و مدیریت ساحل را جدا از نشست های شورای معاونین و ... برگزار کرده ایم .

طاهری بیان داشت: ۷ نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ما حدود ۳۰۰ مصوبه داشته و اگر بخواهیم سایر مصوبات را مرتبط را نیز محاسبه کنیم حدود ۴۰۰ مصوبه در این زمینه داشته ایم .

وی ادامه داد: با بررسی که به عمل آوردیم ۸۰ درصد این مصوبات پیگیری و منتج به نتیجه شده است و همکاران ما قول داده اند تا پایان این هفته بقیه را نیز پیگیری کرده که برای استقبال از گردشگران نوروزی آمادگی کامل داشته باشیم .

طاهری اضافه کرد: با قاطعیت می گویم که امسال در زمینه برگزاری مزایده ها یکی از سالم ترین سال های برگزاری اینگونه قراردادها در مجموعه شهرداری بندرگناوه بوده است و هزینه هایی که در این زمینه اخذ می شود صرف امورات مربوط به شهروندان و گردشگران به ویژه در این ایام خواهد شد .

بکارگیری ۱۵۰ نیروی جدید برای نوروز

وی تصریح کرد: ۱۵۰ نفر کارگر را برای ایام تعطیلات نوروز به کارگیری خواهیم کرد که هزینه ای نزدیک به ۳۱۵ میلیون تومان برای شهرداری دارد و اعتبار آن از محل این مزایده ها تامین می شود .

طاهری اظهار کرد: حمام های عمومی را در سطح شهر به صورت کامل راه اندازی کرده ایم و مدیریت فضای سبز نیز واقعا امسال در بحث گلگاری و درختکاری در شهر کارهای خوبی انجام دادند .

معاون اجرایی شهرداری بندرگناوه گفت: در یک بازه زمانی ۵ ماهه در اقدامی کم نظیر حدود ۱۵۰ هزار مترمربع از معابر و کوچه های شهر گناوه زیرسازی و آسفالت شده است .

طاهری با بیان اینکه شهر گناوه تبدیل به یک کارگاه سازندگی شده است افزود: عملیات عمرانی پل ورودی شهر گناوه بعد از تعطیلات عید نوروز با مجوز شورای شهر گناوه آغاز خواهد شد و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

برنامه‌ریزی برای بهبود عبور و مرور

وی خاطرنشان ساخت: ۱۰ هزار بروشور راهنمای شهر گناوه و بسته فرهنگی و زیست محیطی برای استفاده گردشگران شهرداری با همکاری واحد روابط عمومی و فرهنگی شهرداری گناوه تهیه شده است .

طاهری متذکر شد: شهردار گناوه دستور داده است که در تمام بوستان های شهری گناوه کپسول آتشنشانی تعبیه شود و در تعطیلات عید یک خودرو آتشنشانی ما در میدان مرکزی و دیگری در صورت لزوم در ساحل برای پیشگیری از سوانح احتمالی مستقر خواهند شد .

وی عنوان کرد: از همکاری و همیاری سازمان های مردم نهاد شهرستان گناوه در تعطیلات عید نوروز استقبال می کنیم و در این راستا نیز هماهنگی هایی به عمل آمده است .

طاهری تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل شهرداری گناوه را برای تسهیل در رفت و آمد گردشگران از سایت تجاری به بلوار خلیج فارس (ساحلی) اختصاص داده ایم تا هم به این صورت ترافیک سایت تجاری را کاهش دهیم و هم رفاه بیشتری را برای گردشگران نوروزی فراهم کنیم .   

معاون اجرایی شهرداری بندرگناوه گفت: برای جشن های عیدانه نیز همکاران ما در واحد روابط عمومی و فرهنگی برنامه ریزی و هماهنگی کرده اند.    




برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0